Garancia , szavatosság
Cégünk ügyel arra, hogy megfelelő minőségű termékeket előállító gyártók termékeit forgalmazza. Beszerzéseinknél probáljuk a termékekről a lehető legtöbb információt megszerezni és azok minőségéről a lehető legjobban tájékozódni.
Az általunk forgalmazott gyártók rendelkeznek hazai képviselettel, akik segítségünkre lehetnek az esetleges problémák vagy egyedi igények megoldásában.
A garanciát nem cégünk hanem az adott termék gyártója vállalja a törvényi előírásoknak megfelelően! Csak a gyártó vagy annak képviselete tud szakszerű segítséget nyújtani a javításban vagy a probléma megoldásában, esetleg a szakszerűtlen, rendeltetéstől eltérő használatot. Természetes a törvényi előírásoknak megefeleően járunk el egy probléma maegoldásában.
Ha egy terméknél hibát tapasztal a
garancialevélben kapott szervíznél vagy ügyfélszolgálatunknál jelezze és munkatársaink tovább irányítják a megfelelő helyre.
Kérdés esetén keresse munkatársainkat akik szívesen segítenek.
Alul elolvashatja a pontos meghatározásokat.
A gyártók garancia vállalásai:
Csaptelep
-
Hansgrohe - 5 év általános garancia
-
Ideal Standard - 10 év általános garancia
-
Feromix - 2+3 év általános garancia
-
Tres - 5 év általános garancia
-
Hopa - 1 év általános garancia
-
Grohe - 5 év általános garancia
-
Kludi - 5 év általános garancia
-
Armatura - 5 év általános garancia
-
Hansa - 5 év általános garancia
-
Teka - 2 év általános garancia
-
Mofém - 5 év általános garancia
-
Bugnatese - 5 év általános garancia
-
Saninix - 1 év általános garancia
-
Alföldi - 5 év a csaptelep testre, 3 év a mozgó alkatrészekre
Akril kád, acéllemez kád
-
Kolpa San - 10 év garancia
-
M-Acryl - 10 év garancia
-
Riho - 10 év garancia
-
Polysan - 7 év garancia
-
Hopa - 10 év garancia
-
Sanotechnik - 5 év garancia
-
Roltechnik - 5 év garancia
-
Ravak - 10 év garancia
-
Olsen Spa - 5, 10 év garancia terméktől függően
-
Kaldewei - 2,3 mm vastag lemezkádra 2 év garancia
-
Kaldewei - 3,5mm vastag lemezkádra 30 év garancia
-
Roca - 2 év garancia
-
Smavit - 1 év garancia
-
T-Boss - 2 év garancia
-
Wellis - 10 év garancia
-
Niagara Wellnes - 10 év garancia
-
Sanipro (Roltechnik) - 1 év
Zuhanykabin, masszázs és gőzkabin
-
Feromix - 1 év általános garancia
-
Niagara wellness - 1 év általános, gyári beüzemelés esetén 2 év
-
Roltechnik - 3 - 5 év általános garancia (termékcsoportól függően)
-
Roltechnik Easy - 1 év általános garancia, Roltechnik szervíz által telepítve + 1 év
-
Sanipro - 1 év. A márkaszervíz által telepítve + 1 év.
-
Thermalmassage - 1 év általános, gyári beüzemelés esetén 2 év
-
Wellis - 1 év általános, gyári beüzemelés esetén 2 év
-
Kolpa San- 2 év általános garancia
-
Hopa- 2 év általános garancia
-
Hüppe- 2 év általános garancia
-
Radaway- 2 év általános garancia
-
Riho- 2 év általános garancia
-
Sanimix - 1 év általános, gyári beüzemelés esetén 3 év
-
Polysan - 7 év garancia
-
Ravak - 10 év garancia
Fürdőszoba bútorok
-
T -Boss - 2 év általános
-
Feromix - 1 év általános
-
Guido - 1év általános
-
Riho - 2 év általános
-
Scavos - 1 év általános
-
Leziter - 2 év általános
-
Kolpa San - 2 év általános
-
Hopa - 2 év általános
-
Cersanit - 2 év általános
-
Savini - 1 év általános
-
Sanglass - 2 év általános
Szaniter
-
Alföldi - 10 év garancia
-
Feromix - 10 év garancia
-
Marmorin - 1 év garancia
-
Kolo - 10 év garancia
-
Laufen - 5 év garancia
-
Cersanit - 5 év garancia
-
Roca - 2 év garancia
-
Jika - 5 garancia
Kádparaván
-
Radaway - 2 év garancia
-
Hopa - 5 év garancia
-
Sanimix - 1 év garancia
-
Feromix - 1 év garancia
-
Kolpa San - 2 év garancia
-
Roltechnik - 3 év garancia
-
Sanipro - 1 év garancia
-
Ravak - 2 év garancia
-
Hüppe - 3 év garancia
-
Polysan - 1 év garancia
-
M-Acryl - 2 év garancia
Infraszauna
-
Wellis - 2 év garancia
-
Feromix - 1 év garancia
-
Sanotechnik - 1 év garancia
-
Sanimix - 1 év garancia
Masszázspanel
-
Wellis - 2 év garancia
-
Feromix - 1 év garancia
-
Sanotechnik - 1 év garancia
-
Polysan - 2 év garancia
-
Ravak - 2 év garancia
-
Sanimix - 1 év garancia
-
Roltechnik - 2 év garancia
-
Kolpa San - 2 év garancia
-
Hopa - 1 év garancia
-
Radaway - 2 év garancia
-
Riho - 2 év garancia
-
Sanipro - 1 év garancia
Zuhanytálca
-
Roltechnik - 2 - 5 év garancia terméktől függően
-
Ravak - 10 év garancia
-
Kolpa San - 10 év garancia
-
Olsen Spa - 2 év garancia
-
Hopa - 2 év garancia
-
Radaway - 2 év garancia
-
Riho - 10 év garancia
-
Centrum - 2 év garancia
-
Feromix - 1 év garancia
-
Alföldi - 5 év garancia
-
Sanipro - 1 év garancia
Radiátor
-
Aura csőradiátor - 2 év garancia
-
DS csőradiátor - 1 év garancia
Kérésre a forgalmazott termékekről lehetőség szerint műszaki rajzot vagy bekötési, előkészítési rajzot küldünk, illetve csatoljuk a szállítói megfelelőségi nyilatkozatot.
Fogalmak:
Kellékszavatosság: Ön a Forgalmazó hibás teljesítése esetén a Forgalmazóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Választása szerint a következő kellékszavatossági igényekkel élhet: a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Forgalmazó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ár arányos leszállítását vagy a hibát a Forgalmazó költségére Ön is kijavíthatja, kijavíttathatja vagy - végső esetben – c) a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Forgalmazó adott okot. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Forgalmazó értékesítette. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság: A Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a fenti kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Forgalmazóval vagy a termék gyártójával szemben. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Termék e jog gyakorlása szempontjából akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az azt teljesítővel szemben érvényesítheti.
Jótállás: A fenti szavatossági igényektől meg kell különböztetni a jótállást. A Forgalmazó az általa forgalmazott termékekre jótállást (hétköznapi szóhasználattal garanciát) nem vállal, azonban a forgalmazott termékeink egy részénél a gyártó e kötelezettséget egyoldalú nyilatkozattal vállalja.
Ezen termékekre gyártótól és terméktől függően 12 és 120 hónap közötti garanciát vállalnak a gyártók vagy képviseleteik. Meghibásodás esetén a termékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. Azoknál a termékeknél ahol nincs garancialevél mellékelve és hibát észlel keresse ügyfélszolgálatunkat. A termékek garanciális szervízpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Garanciális időkről a Garancia menüpontban kaphat bővebb felvilágosítást. Javasoljuk, hogy a Vásárláskor kapott számlát vagy blokkot őrizze meg, mert a garanciális hiba bejelentésekor a szervíz vagy a gyártó kérheti. A számlával vagy blokkal tudja bizonyítani, hogy a termék még a garancia időn belül van. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Panaszkezelési helyek:
Tisztelt Vásárlók!
Esetleges panaszukkal az alábbi helyekre fordulhatnak:
Varte Kft. - Személyesen, levélben, telefonon vagy e-mailben.
Cím: 1047. Budapest, Megyeri út 7/A
Telefonszám: +36 1 272 0986
Faxszám: +36 1 272 0987
E-mail:
info@varte.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
Újpest (IV.kerület) Önkormányzati Hivatal jegyzője
Cím: 1041. Budapest, István út 14.
Telefonszám: +36 1 231 3197
Faxszám: +36 1 231 31 99
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31